يك مشاور خانواده و پژوهشگر مسائل تربيتي گفت نيازمند اجراي آموزش‌ مهارت‌هاي پيش از‌ ازدواج به صورت كلان در كشور هستيم

0
387

يك مشاور خانواده و پژوهشگر مسائل تربيتي با تأكيد بر اينكه آموزش مهارت‌‌هاي پيش از ازدواج بايد به صورت كلان در كشور مطرح شود، گفت: بهتر است اين آموزش‌ها به صورت آزمايشي در بعضي شهرها به اجرا درآيد و سپس تأثيرگذاري آن بر روي افراد بررسي شود.

وي ادامه داد: ناآگاهي از مسائل زناشويي عامل بسياري از طلاق‌هاست؛ اين امر توجه بيشتر كارشناسان را به اين مسئله معطوف مي‌دارد تا با برنامه‌ريزي صحيح و آموزش مهارت‌هاي پيش از ازدواج همچنين نظارت و مديريت مشاوران آگاه و دلسوز، از جدايي‌هاي زودرس و تبعات منفي آن جلوگيري شود.

جوانشير صادقي گرمارودي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به اينكه آگاهي در تمامي ابعاد زندگي از جمله نظام خانواده، شاخص بسيار مهمي است، اظهار داشت: طبق مثلث «مازلو» نيازهاي فيزيولوژي شامل نيازهاي شناختي، عاطفي، اجتماعي و علمي از بدو خلقت در نهاد انسان قرار داده شده است؛ اين نيازها را بايد شناخت و براي تأمين صحيح آن برنامه‌ريزي كرد.

صادقي گرمارودي با بيان اينكه آموزش‌ مهارت‌هاي پيش از ازدواج بايد قبل از سن بلوغ آغاز شود، افزود: بايد بتوانيم اين آموزش‌ها را با ظرافت خاصي آغاز كنيم همچنين مفهومي از زندگي مشترك را به افراد بياموزيم.

اين مشاور خانواده و پژوهشگر مسائل تربيتي با بيان اينكه نيازهاي انسان داراي پوسته‌هاي زيرين و روي است، گفت: پوسته زيرين‌ نيازهاي انسان، نيازهاي فيزيولوژيك مانند خوردن و خوابيدن است؛ عدم تأمين نيازهاي زيرين، نيازهاي عاطفي را تحت تأثير قرار مي‌دهد همچنين عدم تأمين نيازهاي عاطفي به نيازهاي اجتماعي، آسيب‌ وارد مي‌كند.

وي با بيان اينكه نيازهاي انسان را بايد در رده‌هاي مختلف تقسيم‌بندي كرد، اظهار داشت: براي تأمين اين نيازها بايد بر اساس اولويت‌ها، تعاريف و آموزه‌هاي ديني، برنامه‌ريزي شده و طرح‌هاي تشكيلاتي در نظر گرفته شود.
منبع خبر: شفا