هر ساعت 14 طلاق در تبریز ثبت می شود

0
354

رئیس سازمان ملی جوانان آذربایجان شرقی آمار طلاق در تبریز را 14 طلاق در هر ساعت اعلام کرد.
در تبریز، حجت الاسلام حسن شعبانی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اموراجتماعی و فرهنگی استان در خصوص آمار بالای طلاق در استان اظهار داشت: آمار ازدواج و طلاق در کشور و استان معنا دار بوده و در سال 88 آمار ازدواج منفی 2.2 در صد و در سال 87 آمار طلاق 18.1 در صد بوده است.

وی با اشاره به معضلات طلاق و ازدواج گفت: بیشترین آمار طلاق مربوط به پنج سال اول زندگی بوده و این آمار از 50 درصد تا 70 درصد در چرخش است.

وی ادامه داد: عدم آموزش مهارت های زندگی مشترک عامل اصلی طلاق بوده که دیگر عوامل از جمله اعتیاد به این معضل دامن می زنند.

شعبانی بر کاربردی بودن آموزش ها تاکید کرده و ذکر کرد: آموزش های مهارت زندگی باید کاربردی بوده و زوجین 15 ساعت پیش از عقد ملزم به گذراندن دوره های آموزشی باید باشند.

وی در تشریح کلاس های اموزشی مهارت های زندگی گفت: دوره های آموزشی و منابع و بستر های آموزشی مشخص بوده و به صورت غیر حضوری از طریق سایت نیز قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق ضروری است تبریز را به عنوان شهر پایلوت قرار داده و این کلاس ها به صورت اجباری برای قشر جوان و دانشجوی تبریزی در شروع کار برگزار شود.

رئیس سازمان ملی جوانان استان شناخت میزان دیر رسی سن ازدواج با توجه به محل سکونت افراد، بررسی دخالت های خانواده ها، فرهنگ و آزادی انتخاب همسر را در معضل دیر رسی سن ازدواج ضروری دانست.

وی با بیان اینکه یک گروه پنج نفری به همراه پژوهشگران اقدام به بررسی مسائل دیر رسی سن ازوداج تشکیل شده اند، افزود: توجه به تحصیلات در بین جوانان استان، سطح توقعات، اشتغال دختران در استان در دیر رسی سن ازدواج قابل بررسی است.

همچنین در ادامه پرویز آژیده معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در بررسی طرح کلاس های مهارت های زندگی در راستای کاهش آمار طلاق خاطر نشان کرد: امکان آموزش برای تمامی مناطق از جمله روستا ها فراهم نبوده وکه بدون در نظر گرفتن مشکلات این طرح موفق نخواهد شد.

وی افزود: روستاییان برای تحت پوشش قرار گرفتن در این طرح آموزشی ضرورت دارد که به علت عدم دسترسی به مراکز آموزشی در شهرستان ها اسکان گزینند که عملی شدن این طرح نیازمند بررسی هزینه ها، امکانات موجود و ابعاد مختلف طرح اجرایی است.

منبع : خبرگزاری مهر