ثروتمندترين زن دنيا کيست؟

0
396

آليس لوئيس والتون و همسر برادرش جان، كريستي، ثروتمندترين زنان دنيا مي‌باشند. اين دو با ثروت 6/17 ميليارد دلار به همراه برادرشان رابسون، در دوازدهمين جايگاه ثروتمندان جهان قرار دارند.
دنياي اقتصاد نوشت؛ آليس در 7 اكتبر سال 1949 در نيوپورت ايالت آركانزاس آمريكا متولد شده است. وي از وارثان و دختر موسس وال مارت، سام والتون و خواهر رابسون و جيم والتون است. برادر ديگر او جان والتون در سال 2005 بر اثر حادثه هواپيما جان خود را از دست داد.
آليس فارغ‌التحصيل رشته مديريت مالي و اقتصادي از دانشگاه ترينيتي در سان آنتونيوي ايالت تگزاس است. او كار خود را در مديريت مالي به عنوان تحليل‌گر equity و مدير مالي شركت “فرست كامرس ” شروع كرد.

 

او سپس به عنوان نايب رييس و سرپرست تمام فعاليت‌هاي مربوط به سرمايه‌گذاري گروه بانك آروست مشغول به كار شد. خانم والتون در سال 1988 يك بانك سرمايه‌گذاري فعال در بخش‌هاي مديريت مالي شركت، مديريت مالي ساختاريافته و عمومي، مديريت مالي مبادله املاك و فروش و تجارت را با نام شركت Llama تاسيس كرده و خود نيز به عنوان رييس و مدير ارشد اجرايي آن مشغول به كار شد. او براي مدتي نيز واسطه معاملات بازرگاني اي.اف.هوتون بود.

خانم والتون نخستين رييس و نيروي گرداننده شوراي آركانزاس شمالي مي‌باشد. اين سازمان توسعه اجتماعي نقشي مهم در تضمين و تحكيم توسعه فرودگاه محلي آركانزاس شمالي داشته است.
در واقع خانم والتون سرمايه اوليه براي پروژه ساخت اين فرودگاه را تامين كرده بود و هيات‌مديران فرودگاه حاكميت وقت، اين فرودگاه را به خاطر حمايت خانم والتون از توسعه حمل و نقل در منطقه،‌ فرودگاه آليس ال. والتون ناميد.
خانم والتون همچنين در سال 2001 به عنوان عضو رسمي‌تالار اشخاص مهم و خاص صنعت هوايي آركانزاس انتخاب شد. آليس والتون در جريان انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سال 2004 به كنگره محافظه‌كاران آمريكا مبلغ 6/2 ميليون دلار اهدا كرد.
خانم والتون در فعاليت‌هاي بشردوستانه نيز حضوري فعال دارد كه اصلي‌ترين آن عضويت هيات‌مديره بنياد خانواده والتون است. اين بنياد كه به انجام فعاليت‌هاي بشردوستانه مي‌پردازد، توسط سام و همسرش هلن والتون در شهر كوچكي در آركانزاس پايه‌گذاري شد. سام به قدرت يك فرد براي ايجاد تغييرات مثبت در زندگي خود و جامعه باوري عميق داشت.
وي عميقاً به دستيابي به موفقيت اعتقاد داشت كه اين موفقيت علاوه بر موفقيت در كار شركت شامل تعهدات بشر دوستانه نيز مي‌شد. فلسفه سام و هلن والتون از تاسيس اين بنياد از تجربه زندگي در شهر كوچكي در شمال غربي آركانزاس حاصل شده بود كه به آنها ارزش مشاركت و همكاري و اهميت تحصيلات در جامعه را آموخته بود و به آنها اين درك را داده بود كه سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي بشردوستانه مي‌تواند تغيير قابل‌ستايشي در جامعه ايجاد كند.
در حال حاضر اين بنياد و خانواده والتون به دنبال پيروي از همان اصول و ارزش‌ها و گسترش فعاليت‌هاي خيرخواهانه شان هستند. در سال 2007 اين بنياد در زمينه سرمايه‌گذاري در امور خيريه مبلغي بالغ بر 241 ميليون دلار اهدا كرده است.
وي همچنين در هيات مديره دانشگاه علوم پزشكي آركانزاس و هيات علمي‌ مدرسه تجارت و مديريت دانشگاه آركانزاس نيز فعاليت دارد. اين دانشگاه در سال 1996 كرسي اي را در بخش مديريت مالي به نام آليس ال.
والتون تخصيص داد كه دانشگاه را به واسطه دانشكده مديريت تجارت آن، در رسيدن به تعالي تحصيلي در سطح ملي و جهاني ياري مي‌داد.
ديدگاه انسان‌دوستانه خانم والتون همچنين باعث تاسيس پايگاه تابستاني منحصر به فردي در آركانزاس شمالي به نام “وارايگل ” شد كه هر ساله كودكان زيادي با پيش‌زمينه‌هاي اقتصادي اجتماعي مختلفي را گرد هم مي‌آورد.
خانم والتون دامنه فعاليت‌هاي بنياد خانواده والتون را با تاسيس موزه هنر آمريكا، كريستال بريج، به بخش هنر نيز گسترش داده است. اين موزه كه نخستين محل براي نهاد هنر ملي مي‌باشد، به هنر و هنرمندان اهدا شده و مكاني براي يادگيري و تجمع هنرمندان نيز مي‌باشد. آليس والتون همچنين در هيات‌مديره موزه آمون، كارتر در تگزاس و شوراي معتمدين گالي ملي هنر در واشنگتن دي. سي. عضويت دارد.
خانم والتون به شدت به سواركاري علاقه‌مند است و در حال حاضر در مينرال ولز در ايالت تگزاس زندگي مي‌كند. وي در سال 1989 دچار حادثه اتومبيل شده و با يك خانم تصادف كرد كه بعدا بر اثر جراحات شديد از دنيا رفت.