براي ثروتمند شدن

0
347

فرض كنيد اين فرصت برايتان پيش مي‌آمد كه با ثروتمندان ‌تراز اول دنيا مصاحبه مي‌كرديد و رمز به دست آوردن ثروت هنگفت آنها را مي‌پرسيديد.در اين صورت به نظرتان به چه پاسخي مي‌رسيديد؟ ارث يا سرمايه اوليه؟ كوشش يا پشتكار زياد؟ دانش و علوم و تخصص و معلومات؟ چسبيدن به كاري كه به آن علاقه داشته‌اند؟ يا شايد هم، همه‌ي اين‌ها؟

اما احتمالاً باورتان نمي‌شود كه دليل ثروتمند شدن از اين هم ساده‌تر است؟

چون قبلاً ناپلئون‌هيل اين مصاحبه را انجام داده و با 500 ثروتمند درجه اول امريكايي گفتگو كرده و به يك وجه اشتراك ميان آنها رسيده است! اين وجه اشتراك اين است: «انتظار مثبت»!

همه‌ي آنها از صميم قلب انتظار موفقيت داشتند. هميشه در ته دل اميد داشتند كه بهترين افراد از راه مي‌رسند و براي رسيدن به هدف، به آنها كمك مي‌كنند! مطمئن بودند بالاخره راهي پيدا مي‌شود كه منابع مالي آنها را تأمين مي‌كند. در هر شكست، انتظارشان اين بود كه يك گام به موفقيت نزديكتر شوند و هميشه اميد داشتند مشكلاتشان به آنها درس‌هاي بزرگ و ارزشمندي براي نزديكتر شدن به هدف بدهد.

قبل از آنكه تجارت بخصوصي را شروع كنند از صميم دل انتظار داشتند مردم محصول آنها را بخرند و يا از خدماتي كه قرار بود ارائه دهند استقبال كنند.

انتظار آنها، انتظاري مثبت بود. گويي مطمئن‌اند آخر سر اميدشان نااميد نمي‌شود و آرزوهايشان تحقق مي‌يابد. چيزي در وجودشان انتظار موفقيت را مي‌كشيد، پس، موفقيت را جذب موفقيت رباي وجودشان كردند. دنيا پر از فراواني و نعمت‌هايي است كه هر لحظه به سوي همه ما سرازير مي‌شوند، انتظار مثبت همچون كندن خندق در جلوي راه نعمت‌ها و فراواني‌هاست. اگر خندق نباشد نعمت‌ها و فراواني‌ها  در كجا انباشته شوند؟!

تنظيم: ركسانا خوشابي
منبع: آينده خود را خلق كنيد ـ برايان تريسي ـ قراچه داغي