قانون جاذبه شخصی

0
411

طی قرن‌های گذشته، قانون جاذبه شخصی، به صدها شکل مختلف بیان شده، اما چکیده این قانون، این است که هر کس در زندگی، به شکلی اجتناب ناپذیر، افراد و وضعیت‌هایی را به سوی خود جذب می‌کند که بیشترین سازگاری را با افکار او دارند!

از این دیدگاه، افراد مانند ایستگاه رادیویی که دائماً امواج صوتی پخش مي‌کند، مشغول پخش امواج فکری خود هستند و دیگران این امواج را جذب می‌کنند.

از طرفی افکاری که احساسات ما را شدید می‌کنند مانند امواج رادیویی هستند که به وسیلۀ پالس‌های الکتریکی شدت یافته از ذهن ما خارج می‌شوند و توسط هر کسی که ؟ مشابهی دارد جذب می‌گردند.

بنابراین در زندگی، افراد، ایده‌ها، فرصتها، منابع، محیط‌ها و کلاً چیزهایی را به سوی خود جلب و جذب می‌کنید که با چارچوب اصلی ذهنی‌مان سازگارند.

تصویر ذهنی و جاذبه شخصی

مهم‌ترین عامل در جاذبه شخصی شما برای دیگران این است که تصویر ذهنی آنها از شما چیست؟ در این جا، حتی واقعیت شما چندان اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است تصویری است که از شما در ذهن آنها نقش بسته است.

مثلاً اگر فردی که می‌خواهد شما را ملاقات کند، تصویر ذهنی‌اش این باشد که با فردی جذاب و برجسته ملاقات خواهد کرد، شما برای او از پیش به جاذبه و جذابیت خواهید داشت.

همینطور اگر کسی به شما بگوید قصد دارد شما را با فردی مهم پولدار آشنا کند، به طور طبیعی احساس خاصی در شما به وجود می‌آید و در حضور او رفتارتان با زمانی که هیچ چیز از او نمی‌دانستید تفاوت پیدا می‌کند. جاذبه خصوصاً جاذبه کوتاه مدت عمدتاً در ذهن شکل می‌گیرد، اما جاذبه بلند مدت، بیشتر به آنچه واقعاً هستید بستگی دارد.

افراد موفق همواره تلاش می‌کنند دیدگاه دیگران را نسبت به خود حقیقی خود بهبود بخشند چرا که آنها می‌دانند که 85 درصد موفقیت و شادمانی، حاصل روابط و تعاملات با دیگران است و هر چه دیگران مثبت‌تر با آنها برخورد کنند، دستیابی به اهداف برایشان ساده‌تر خواهد بود.

برای بالا بردن جذابیت شخصی

اولاً: دقیقاً بدانید چه پیامی را برای دیگران ارسال می‌کنید و آنها چه دیدگاهی از شما در ذهن خود دارند و آیا این دیدگاهها دقیقاً همان تأثیری را که شما مایلید بر آنها داشته باشند، دارند؟

ثانیاً: خود را فردی جاذبه، مهم و قدرتمند تصور کنید و طوری با اطمینان برخورد کنید که گویی از پیش فردی موفق، قدرتمند و پرجاذبه هستید، این قصد و تجسم را آنقدر ادامه دهید که واقعاً ویژگی‌های ذکر شده در شما ایجاد و تثبیت شود.

هر چقدر بیشتر خودتان باشید کمتر و نقش بازی کنید جذابیت‌تان افزایش یافته و افراد بیشتری به سمت شما جذب خواهند شد.

بازنویسی و تنظیم: ركسانا خوشابي